Restaurangen

På Värmlands Museum kan du njuta av en somrig lunch, god fika eller glass i vacker miljö och skön atmosfär med utsikt över parken. Du är välkommen att sitta inne eller på vår uteservering.

I sommar innehåller menyn som vanligt flera närproducerade läckerheter. Allt från falafel från Fagerås kvarn till värmländskt högrev, grönsaker från värmländska gårdar, ost från Lakene och glass från Naturpralinen i Sysslebäck.

Sallad, hembakt bröd, smör, kaffe och kaka ingår alltid, och på barnmenyn finns favoriter som pannkakor och köttbullar. I caféet serveras gott fika och härliga smörgåsar.

Läs mer om vår härliga sommarmeny här.
1 juli–18 augusti serverar vi vår sommarmeny istället för dagens lunch.

Restaurangens öppettider

Sommarens öppettider:
Alla dagar 11.30–14.30
Caféet följer museets öppettider.

Drop-in i mån av plats. Är ni ett större sällskap som är intresserade av att komma ser vi gärna att ni förbokar. Vi tar även emot bokningar kvällstid. Boka bord nedan, ring 054-701 19 04 eller maila restaurang@varmlandsmuseum.se.