Ons 22 mar, kl 18:00

Visning & workshop: Lena Cronqvist i samlingen

Vid denna visning & workshop fördjupar vi oss i Lena Cronqvists konstnärskap och inspireras att skapa egna verk. I anmälan ingår visning, material samt entré till museets utställningar under hela arrangemangsdagen. Antalet platser är begränsat och förbokning gäller, boka via länken nedan.

I Värmlands Museums samlingar finns teckningar, grafik och flera större verk av Lena Cronqvist. Vi tar fram dessa och får en ca 30 minuter lång visning av museets konstintendent Fiffi Myrström där hon presenterar Cronqvists måleri och konstnärskap. Efter visningen följer en timmes workshop i Skaparverkstan med konstpedagog Gustav Nordansjö, där vi målar med akrylfärg på dukpannåer och gestaltar med inspiration av Lenas skapande.

Efter workshopen kan du ta med ditt nyskapade verk hem.