Forma framtidens utställningar

Just nu bygger vi helt nya utställningar om Värmlands historia. Vi ska också skapa kreativa verkstäder för konst, hantverk, teknik och mycket mer.

Nu söker vi dig som är 16-25 år och som har ett intresse för berättande i alla dess former – berättande i ord eller bild, toner eller teater, digitalt eller analogt och stort eller smått.

På din fritid kanske du spelar dataspel, filmar och fotograferar, deltar i lajv, cosplay eller drömmer om att bli en youtuber. Kanske skriver du egna dikter eller fullkomligt älskar historia.

Vi skulle vilja att du utifrån dina perspektiv och intressen deltar aktivt vid minst två workshops för att forma de kommande utställningarna och våra kreativa verkstäder. Samt finns tillgänglig för snabba frågor eller kan ge feedback på förslag från museet.

Den första workshopen arrangeras på Värmlands Museum onsdag 31 januari kl 17.30-20.00.

Vi bjuder på fika, resa (för dig som kommer inresande till Karlstad) och några överraskningar. Alla som deltar får ett intyg om att de varit med och när det är dags för invigning sommaren 2019 blir du naturligtvis inbjuden.

Ansök senast 17 januari till:

anmalan@varmlandsmuseum.se

Berätta vem du är och varför du vill vara med. Begränsat antal platser.

Ett samarbete mellan Värmlands Museum och Region Värmland.