Tor 16 maj, kl 16:00

Nobel Prize Teacher Summit on Tour – Uthållighetens konst

Den 16 maj är du som lärare välkommen att delta vid lärarkonferensen Nobel Prize Teacher Summit on Tour på Värmlands Museum i Karlstad. Dörrarna öppnas kl 16.00.

Hur kan uthållighet och ”grit” främjas i dialog och feedback mellan lärare och elever? Hur kan vi hjälpa eleverna hitta sin inre drivkraft, och vilken är kopplingen mellan uthållighet och kreativ utveckling? Under eftermiddagen kommer vi genom intervjuer och samtal med inbjudna experter och lärare att djupdyka i ämnet ”uthållighet”.

Anne L’Huillier, Nobelpristagare i fysik 2023. Photo: Nanaka Adachi, ©Nobel Prize Outreach.

Till lärarkonferensen kommer:

Anne L’Huillier, Nobelpristagare i fysik 2023, för att samtala med Gustav Källstrand från Nobel Prize Museum, om hennes forskning och särskilt om vikten av uthållighet och tålamod inom forskningsvärlden.

Lars Lerin, konstnär, författare och tv-profil om uthållighet, kreativitet och lust kopplat till hans skapande.

Torkel Klingberg, läkare och professor i kognitiv neurovetenskap om barns minne och utveckling – och hur barn lär.

Evenemanget livesänds på YouTube och kan även ses i efterhand. Länk till sändningen finner du här.

Nobel Prize Teacher Summit on Tour är tyvärr fullbokat.
Om du vill registrera dig på väntelistan, vänligen maila till johanna.henriksen@varmlandsmuseum.se