Vill du sommarjobba på Värmlands Museum?

Nu söker vi dig som är född 08, 07 eller 06 och som är sugen på att jobba hos oss några veckor under sommarlovet!

Värmlands Museum är ett av Sveriges mest välbesökta länsmuseer, beläget på Sandgrundsudden i Karlstad samt vid besöksmålen i Kila, Lekvattnet, Lesjöfors och Långban. Museet visar och förmedlar kulturhistoria och konst för att ge upplevelser och nya perspektiv.

Värmlands Museum, Sandgrundsudden i Karlstad

Feriearbete 3 veckor under perioden v. 24 – 31.

Arbetsuppgifterna består i huvudsak att ta hand om museets sommarlovsaktiviteter för barnfamiljer men också vara behjälplig med andra arbetsuppgifter som att till exempel hjälpa till i butiken, assistera arkeologerna eller kontrollera utställningarna. Eftersom du ska ta emot våra besökare är det viktigt att du är en person som tycker om att möta nya människor.

Sommarjobben är alltså avsedda för ungdomar i gymnasieåldern, dvs de som sommaren 2024 går ur åk 9, åk 1 eller åk 2. Vi följer Karlstads kommuns ferielöner.

För att kunna ta del av detta feriearbete krävs att du är skriven i Värmlands län.

Låter det här som någonting för dig?

Skicka din ansökan senast 31 mars till gustav.nordansjo@varmlandsmuseum.se